KdMax Archiline

VIRTUAL REALITY W ARCHITEKTURZE

Architektura czyli dziedzina kształtowania przestrzeni jest punktem, gdzie przecina się sztuka i przeznaczenie użytkowe. Virtual reality to idealny sposób na to, aby przekazać przyszłemu inwestorowi koncepcji odnośnie powierzchni już na etapie realizacji. Dobry program VR jest niezbędnym narzędziem w pracy każdego architekta, któremu zależy na pewności, że jego wizja spotka się z uznaniem klienta. Zaprezentowanie budynku za pomocą wirtualnej rzeczywistości pozwala też na pierwsze zderzenie z projektem i wprowadzenie ewentualnych zmian już na tym etapie.

Wirtualna rzeczywistość cieszy się dużą popularnością już od dłuższego czasu. Przede wszystkim oczywiście – branży rozrywkowej, ale nie tylko. Także sektor usług profesjonalnych oraz właśnie branża architektoniczna coraz chętniej sięgają po tego typu rozwiązania.

VR w praktyce – dobór programu dla architekta

Dobry program do wizualizacji dla architekta musi wyróżniać się nieco innymi cechami niż program, którego przeznaczeniem będzie wykorzystywanie wirtualnej rzeczywistości w branży rozrywkowej. Oczywiście kluczową kwestią będzie sprawny i szybki silnik renderujący, który sprawnie przeprowadzi projektanta przez fazę przygotowawczą projektu. Jednym z często wykorzystywanych narzędzi jest silnik renderujący revit. Revit używany jest przy wielu programach, ale tym, który w ostatnim czasie najbardziej zyskuje na znaczeniu jest Eyecad. Do jego najważniejszych cech zaliczyć można: wyposażenie materiałów w cechy realistyczne, co czyni je bardziej miarodajnymi, a także zaawansowany edytor tworzenia terenu ora możliwość wprowadzania wszystkich aktualizacji w czasie rzeczywistym. To właśnie przekształcenia wprowadzane w czasie rzeczywistym są największym atutem, na jaki zwracają uwagę użytkownicy programu.

Program Eyecad dostępny jest w dwóch wersji dla początkujących i dla zaawansowanych. Wersja podstawowa będzie idealna przy tworzeniu nieskomplikowanych projektów, a zaawansowana jest poszerzona dodatkowe funkcje takie jak: mapa świata, źródła światła, środowisko, czy możliwość tworzenia filmów.